کد خبر: 912815
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
پرونده تخلفات اموال تجاری به خصوص پالادیوم مدت‌هاست به صدر اخبار رسانه آمده است. زیر پاگذاشتن قوانین شهرسازی و لابی سرمایه‌گذاران و مالکان با شهرداری مناطق اتفاق جدیدی در شهر تهران نیست و می‌توان گفت: در دو دهه اخیر این تخلفات و لابی‌گری‌ها توسط رسانه‌ها و اعضای شورای شهر تهران افشا شده است.
یکی از تخلفات بارزی که در منطقه یک تهران این روز‌ها مورد انتقاد و تذکر و حتی شکایت شورای شهر تهران واقع شده، در مجتمع تجاری پالادیوم در محله ولنجک روی داده است. طبق گزارش‌هایی که رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی از تخلف این مرکز تجاری ارائه کرد، مالک و سرمایه‌گذار این مجموعه غیر از ایجاد یک پل هوایی برای ارتباط بین دو ساختمان شمالی و جنوبی خود اقدام به ایجاد یک راه زیرزمینی نیز کرده است.
البته در ساختمان جنوبی این مرکز نیز مالک هر چند با هدف تأمین پارکینگ مورد نیاز خود پروانه ساخت از شهرداری دریافت کرده، اما با بارگذاری تجاری در این زمین نه تنها پارکینگ مورد نیاز مجموعه را تأمین نکرده، بلکه تخلفات گسترده‌ای به صورت اضافه انجام داده است که اکنون رسیدگی به پرونده این تخلفات در کمیسیون ماده ۱۰۰ در حال بررسی است.
آنطور که سخنگوی شورای شهر تهران به خبرنگار «تیتر شهر» توضیح می‌دهد، پرونده پالادیوم درکمیسیون ماده ١٠٠ در حال پیگیری است. در واقع پرونده این مرکز تجاری به یک چالش بزرگ برای شهرداری تهران تبدیل شده است؛ چراکه ابهامات زیادی پیرامون توافقات انجام شده بین مالک و شهرداری منطقه یک وجود دارد. علی اعطا یادآور شد: ابهاماتی در این پرونده وجود دارد که شهرداری منطقه موظف به پاسخگویی درباره ابهامات و تخلفات این مجموعه ساختمانی است. بعد از پاسخگویی به این ابهامات پرونده به کمیسیون بازگشته و رأی نهایی صادر می‌شود. به گفته وی؛ همانطور که می‌دانید رأی کمیسیون ماده ١٠٠یک رأی شبه قضایی است، مسلماً رأی این کمیسیون قابل پیگیری است و تنها دیوان عدالت اداری می‌تواند آن را نقض کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار